ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 083

سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۰ ق.ظ

 افسردگی نوجوانان را جدی بگیریم

هر گاه رفتارهای نوجوان مان تغییر کرد و دست به رفتارهایی میزند که قبلاً انجام نمی‌داده،
ممکن است دچار افسردگی شده باشد 
ممکن است او در حال فکر کردن به خودکشی باشد.
باید مستقیم از او بپرسیم


ناراحتیت چیست؟
من چطور میتونم بهت کمک کنم؟

 باید مستقیم از او بپرسیم آیا به خودکشی فکر میکنی؟

 این سوال نه تنها اشکالی ندارد بلکه کمک کننده است.
بهترین راه جلوگیری از خودکشی سوال کردن از اوست.
اگر پاسخ مثبت بود،

 

 آنچه نباید بگوییم:
احمقانه است، این چه فکریه، فیلم بازی نکن،با خودکشی میخوای به چی برسی، میخوای جلب توجه کنی...

 

 آنچه باید بگوییم: 
متاسفم که اینقدر حالت بده
چجوری میتونم کمکت کنم
شاید بتونیم با هم این مشکل و حل کنیم
بیا اول تلاش کنیم خطری تهدیدت نکنه

خودکشی در نوجوان جدی است
خانه خود را امن نگه داریم
تنهایش نگذاریم
و
به سرعت با مشاور تماس بگیریم.

http://www.hesamfiroozi.com

@drhesamfiroozi

 

 

+اتفاقا برعکس اون چیزی که اغلب ما فکر میکنیم افسردگی نوجوانان بسیار جدی هست . شاید به کمی توجه و مهربانی نیاز دارند . به درک شدن .اما قصد اونها فیلم بازی کردن نیست . شاید بازی هست که اگر ما به موقع بهش ورود نکنیم جدی و خطرناک بشه .

دخترم ؛ پسرم 

واقعا ناراحتم که داری اینجور رنج میکشی . بیا کمی حرف بزنیم . شاید بشه راه حلی پیدا کرد .

اما نه مطمئنم اگر کنار هم باشیم اوضاع درست میشه !

 

 

کمک بگیریم . 

متاسفانه ما بدون اینکه پدر و مادر بودن را یاد گرفته باشیم پریدیم وسط زندگی زناشویی و فوری هم خواستیم که با بچه شیرینش کنیم .

اگر من مشاور خانواده بودم . اگر قانونگذار بودم .به این راحتی اجازه ی ازدواج نمیدام ...

هنر پدر و مادر خوب بودن را باید آموخت و قبل از اون باید یاد بگیریم که هر انسانی حقوقی داره . حتی نطفه ی بسته نشده !

 

++ این ازدواج های بی منطق و بچه دار شدن های جنایتکارانه کارمای اجدادی هست که باید ازش بیرون بزنیم . قطعا تبدیل شده به یک چرخه ی کارمایی ...

 

 

نظرات  (۱)

...کاش پدر مادرا اینو بخونن...

پاسخ:
براشون بخونین ...

یادمون باشه پدرها و مادرها شاید آگاه نباشن ولی عاشق هستن .
شاید وظیفه ی ما آگاه کردن اونهاست .
و وظیفه ی شما آگاه کردن ما !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی