ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 0204

دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱ ق.ظ

 

 

چند روزه که درگیر مرور خاطرات خوش هستم . با خودم فکر میکنم که چه ایرادی داره گاهی این کار را بکنم ؟ حواسم هست که درگیر خیالبافی نشم ولی واقعا بعدش حس خوبی پیدا میکنم .

این روزهای کرونایی که اسیر ندانم کاری ها و بی تفاوتی ها هستیم و از در و دیوار داره ویروس میباره مجبوریم به فضای مجازی ذهن مون پناه ببریم تا یادمون نره که روزی روزگاری روی زمین می شد راحت و بی دغدغه سفر رفت ، موزه رفت ، کافه رفت ، مهمونی و دید و بازدید و پیک نیک های اخر هفته رفت .

کتابخونه و کتابفروشی رفت ؛ بی ماسک و بی دستکش و نترسید و نلرزید از اینکه مبادا ...

دلم میخواد برم قنادی سر وصال شیرازی و یه ناپلئونی بخورم با قهوه .

دلم میخواد برم کافه نادری ...

دلم میخواد برم سفر ؛سیستان و بلوچستان ، یزد ، گیلان و شوشتر ...

دلم میخواد در سفرهام از لبخندهای مسافران و توریست های خارجی و کودکان عکس بگیرم .

دلم میخواد برم کلوچه نوشین توی لاهیجان و کوکی داغ بخورم .

دلم میخواد یک بار دیگه برم زیر زمین قلعه ی سلاسل شوشتر .

دلم میخواد یک بار دیگه راحت سوار اتوبوس بشم و برم شیراز .

 

اما حالا باید بشینم روی مبل و چشمام رو ببندم و خاطرات را مرور کنم و به یاد باقلواهای خوشمزه قزوین یه چای سبز هم بخورم .

باز خوبه عکس ها رو دارم .

باز خوبه شکمو بودم و طعم ها رو یادم مونده .

 

 

 

یادمه چند سال پیش ژاپن طرحی ارائه کرد که افراد با گذاشتن عینک های مخصوص و دیدن فیلم احساس میکردن در محل حضور دارن .

مثل شهرفرنگ بچگی هامون یا دوربین هایی که اون زمون ها از مکه سوغاتی می اوردن .

 

 

 

تا میتونید خاطره بسازید . روزی به کارتون میاد ...

 

 

+سفر در اروپا داره شروع میشه .

+هند برگریزان انسان های بیگناهه .

زمین : بیگناه ؟!کدوم بیگناه ؟! داری از چی حرف می زنی .

شما ادما دارین چوب ندانم کاری خودتون رو میخورین .

 

 

 

 

۰۰/۰۲/۰۶

نظرات  (۲)

سلام و درود

دیشب چندباری اومدم کامنت بنویسم ولی اونقدر خوابم میومد که اصلا نمیدونستم چی دارم مینویسم و خب در نتیجه نفرستادم، خواب و بی خوابی با هم

وصال شیرازی، همچین خیابانی رو تو تهران میشناسم ولی بگمانم اصفهانی باشید، متاسفانه با اینکه زیاد اصفهان اومدم ولی همچین اسمی خاطر نیست

من کرونا گرفتم، اذر پارسال و میدونم وقتی پیک هست واقعا باید احتیاط کرد، هر چند میشه پیک نیک رفت ولی کافه و ... رو بهتره که نرید

مطالعه کنید زبان یاد بگیرید، روی خودتون کار کنید و مثل من تبدیل نشید به یه تیکه سنگ که تو این یک سال فقط کارای روتین زندگیم رو انجام دادم و هیچ چیزی بهم اضافه نشد

پاسخ:
درود بر شما

و من در حسرت خواب . و خواب در حسرت بیداری ...


شکر که قسر در رفتید ...

تهران .تقاطع وصال و انقلاب . شیرینی فروشی فرانسه .
البته الان توصیه نمیکنم . کیفیتش بشدت اومده پایین .
ولی در فضای مجازی من یک نوستالژیای بینظیره .
و چهارراه ولیعصر و پارک دانشجو 
و کتابفروشی ها و کافه ها .

فکر کنم دچار تب نوستالژی شدم .

خیر اشتباه حدس زدید .


ممنون از پیشنهادات شما .
خودتون هم گوش کنید پس :)

تو این چهار سال گذشته، به جز سفرهایی که رفتم کلا دچار روزمرگی شدم، از همت میرم یادگار، نیاش، صدر و برعکس این مسیر

گاهی میترسم خیابانهای دیگه رو فراموش کنم، کلا هر شب میگم امشبو از یه مسیر دیگه باید بری ولی در نهایت مسیر همیشگی رو میرم

کرونا که نبود همین ىوقع ها میرسیدم خونه ولی خب الان زودتر میام، اونقدر پنج شنبه های قبل کرونا دیر میرفتم خونه که همه جا داشتن میبستن و من خیلی به خودم حال میدادم سر خیابان یه فست فودی بود یه همبر میزدم و میومدم خونه خیلی وقتا هم داشت میبست میگرفتم و خونه میخوردم

پاسخ:
میفهمم چی میگین .
تنوع در زندگی از واجباته .
هر چند بعضی روتین ها کمک کنندست تا سررشته ی زندگی از دست مون در نره .

یک دوستی داشتم که از استادید رشته رواشناسی و مشاوره هستند . همیشه به من میگفتند حتی در لیوان چای هم تنوع داشته باش .
اصلا بجای یک دست لیوان 6 تا لیوان که هر کدوم یک شکل هستند بخر .
زندگی ماشینی باعث شده زندگی کردن یادمون بره .
زندگی در لحظه و تمرکز روی حال .
کتاب نیروی حال مثال های خوبی داره .
به نظر من سبک زندگی بر اساس اموزه های ذن میتونه تا حدودی ما را از این تکرار و بقول شما روزمرگی نجات بده .

من امروز تنهایی دارم کل دکوراسیون خونه را عوض میکنم . انگیزم چیز دیگه بود ولی وقتی شروع کردم انگیزم تغییر کرده و تصمیم گرفتم یک تنوع حسابی ایجاد کنم .
امروز برای من روز خوبیه .
باشد که برای شما و سایر دوستان هم خوب باشه .


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی