ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 0199

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۲۳ ق.ظ

 

 

چون و چرا در کار دنیا

سعی در کنترل تمام اتفاقات 

غفلت از سلامتی

غفلت از اینکه زندگی همین دم است و من هم مثل همه سهمی از آن دارم

 

آدم وقتی از خودش خسته میشه بدتر از وقتیه که از دیگران و شرایط خسته میشه ...

۹۹/۱۱/۰۷

نظرات  (۱۶)

درود

 

گمان می کنم از این که ازتون سوال میشه؛خیلی احساس خوبی بهتون دست نمیده.اما به شدت وسوسه شدم که یه پرسش از محضرتون بپرسم،چون نوع جواب شما به این پرسش برام خیلی جالبه !! یعنی میخوام بدونم جوابتون چیه...

لذا از شما دعوت می کنم این پرسش را بخونید و اگه تمایل و رغبتی داشتید؛ پاسخ دهید:

شما اگه عالی ترین مقام تصمیم گیر در کشور بودید؛ برای بهبودی حال ایران و مردمش چه می کردید؟

لطفا فقط پنج اقدام اولویت دار را مورد به مورد نام ببرید و اگه هم دوست داشتید،راجع به هر مورد میتونید توضیح مختصری بدهید:

 

 

پاسخ:
درود

من از گفتگو استقبال میکنم .
سوال شخصی را در شرایطی که ضرورت نداره ورود به حریم خصوصی می دونم .

سوال شما وقت و دقت خاص خودش را می طلبه .
بهش فکر میکنم و اگر پاسخ مناسبی داشتم اینجا یا بعنوان یک پست ارسال میکنم .
قبلش دوست دارم دلیل پرسش شما را بدونم .

درود

 

-داخل پرانتز=( از نظرگاه بنده پرس و جو در خصوص سن،جنسیت،میزان تحصیلات،رشته تحصیلی،تاهل یا تجرد؛ جزو سوال های شخصی محسوب نمیشه!! اما پرسش هایی نظیر این که کجا بزرگ شدی، کدام دانشگاه تحصیل کرده ای، با کی ازدواج کردی،کجا زندگی میکنی،از همسرت راضی هستی،نام و نام خانوادگیت چیه،اسم همسرت چیه،شغلت چیه و الان کجا مشغولی،چندتا بچه داری و اسمشون چیه؛ جزو سوالای خصوصی محسوب میشه> در مجموع دونستن مواردی که ممکنه برای آدم دردسر تولید کنه،جزو سوالای خصوصیه ،مابقیش نه.

-لطف میکنید که میخواهید پاسخ مفصلی بدید.

-احساس کردم جزو معدود کسایی هستید که به دلیل آمادگی ذهنی میتونید به این پرسش پاسخ بدید یا پاسخ آماده دارید.

پاسخ:
درود

هر کس نظرات و استدلال خودش رو داره .

سر فرصت پاسخ می دم .
ممنون از حسن نظر شما دوست گرامی

پاسخ به سوال شما 

 

شما اگه عالی ترین مقام تصمیم گیر در کشور بودید؛ برای بهبودی حال ایران و مردمش چه می کردید؟

 

با توجه به شرایط فعلی :

 

1) سریعا منابع مالی مدیریت کرونا را تامین  میکردم و با تشکیل یک تیم کاملا تخصصی و کارامد با برنامه ریزی و مدیریت بحران از ادامه قتل عام مردم و کادر درمان توسط کرونا جلوگیری می کردم.

 

2) با تشکیل یک تیم متشکل از افراد مجرب و متخصص در زمینه های اقتصادی سریعا برنامه کوتاه مدتی برای برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی مردم ، صنایع و تولیدنندگان ، کسب و کار ؛ اشتغال زایی و  ...تهیه کرده و در اجرای درست ان نظارت میکردم .

3)با انواع فساد در دستگاههای دولتی و ارگانها بطور جد مبارزه کرده و مفسدان اقتصادی را بدون هیچ اغماضی محاکمه و ملزم به رد مال می کردم .

4)رئیس سازمان محیط زیست را از بین متخصصین دلسوز انتخاب کرده و یک تیم عالی متشکل از انواع تخصص های مربوط به محیط زیست تدارک می دیدم تا از نابودی اقلیم ایران جلوگیری کرده و برای احیا جنگل ها و مراتع و رودها و ... حتی الامکان هزینه میکردم .

5)سیستم آموزش و پرورش و اموزش عالی فرسوده و ناکارآمد را بطور کل عوض میکردم .

درود

 

بله درسته؛

 

لطف می کنید،منتظرم و مشتاقانه خواهم خواند.

 

خواهش می کنم.

 

در رابطه با محتوای پست:

آیا با آموزه های روانشناس و روانکاو انسان گرا؛ "ویکتور فرانکل" آشنایی دارید؟

اگر دارید؛یه بار دیگه آثارش رو نگاهی بیاندازید.اما اگه نه؛پیشنهاد میکنم یه توجهی بکنید؛شاید بکار آمد و بدرد خورد >

پاسخ:
سپاس

درود.

 

از دیدن پاسخ تون خرسند شدم.

 

برزگواری کردید.

 

لذت بردم.باز هم ممنون.

 

 

پاسخ:
درود

زنده باشید .

درود

 

دوست گرامی؛

اجازه دارم نسبت به 5 اقدام مطروحه پیشنهادی جنابعالی، اظهار نظر و یا پرسشی داشته باشم؟

پاسخ:
درود

بفرمایید

درود.

سپاس از این که اجازه اظهار نظرراجع به پیشنهادات مطروحه دادید،ممنونم. 🌹 🌹 🌹

با اجازه میخواهم از پیشنهاد پنجم شما ،پرسش را بیآغازم:

 

:::پرسشم این که ذهن خلاق و فعال شما برای این که نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی را از فرسودگی و ناکارآمدی برهاند؛ چه برنامه عملیاتی ای را تدارک دیده؟

این برنامه عملیاتی تحول گرای شما شامل چه طرح ها،پروژه ها،اقدامات و فعالیت هایی است؟ و قرار کجا و چه وقت و توسط چه کسانی(شخصیت های حقوقی یا حقیقی) به اجرا دربیاند؟

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی،وزیر آموزش و پرورش و وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری؛منتظر دریافت برنامه تحول گرای شما هستند تا آن را بکار ببندند... برنامه تون چیست؟

پاسخ:
درود

من متخصص حوزه آموزش و پرورش و عالی و تحصیلات تکمیلی نیستم پس از نگاه مدیریتی میبینم :

 از معاونم میخوام که سریعا توسط یک تیم مجرب تحقیقاتی را انجام بده و پیشینه کامل اساتید و متخصصان را که هنوز توان کار دارند فارغ از اندیشه و دین و مذهب در بیارن و ارزیابی بشه . البته با نظارت خودم .
افراد شایسته را انتخاب کرده . یک تیم تشکیل می دم و از اونها میخوام که پیشنهادات خودشان را برای یک انقلاب فرهنگی ارائه کنن .

و قطعا تمام این پروسه بصورت شورایی انجام میشه و گروه ها و تیم های زیر مجموعه تشکیل خواهد شد و گزارش اون هر چند وقت به مردم ارائه خواهد شد .
وزرای جدید . انقلاب فرهنگی واقعی 



اگر جزئی تر خواستید باید اول دولت تشکیل بدم بعد در خدمتم .
چون در حال حاضر چنین شرایط و امکاناتی ندارم .


بطور کل من به کار تیمی و شایسته سالاری معتقدم 
و در این بین از متخصصین فارغ از جنسیت ، عقیده و مذهب و گرایش جنسیتی استفاده خواهم کرد ...

مقام هایی که شما از اونها نام بردید از شورا تا وزیر هیچکدام در طرح من جایی ندارند .


ضمن سپاس از حوصله ای که به خرج میدید و برای پاسخگویی وقت میذارید.

 

پس::

-به نظر شما با تشکیل شورا یا تیم هایی مرکب از متخصصان تعلیم و تربیت می شود نظام آموزشی را متحول کرد؟؟

 

- در طرح شما جایی برای شورای مربوطه و دو وزیر مذکور نیست؟(منظورتون که دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری که نیست؟).به نظرتون سازوکار(مکانیزم) برنامه تون بدون اون سه نهاد مربوطه،قابلیت پیاده سازی خواهد داشت؟

پاسخ:
به هر حال برای شروع باید تمام تمهیدات لازم جهت انقلاب فرهنگی تامین شود .
تحقیقات
آسیب شناسی
طرح مسائل
ارائه راه حل ها
و ...
اینها اتفاق نمی افتد مگر با به کارگیری افراد متخصص ، کارآمد و متعهد .


قطعا اعضا کابینه جدید معرفی خواهند شد . 

-آیا تاکنون پای صحبت متخصصان تعلیم و تربیت نشسته اید؟ اگه بله، اون بزرگواران دلایل فرسودگی و ناکاآمدی نظام آموزشی را چه میدانن؟؟

 

-آیا تاکنون فرصت یافته اید نظام آموزشی دو کشور المان و ژاپن را از نظر بگذرانید؟

پاسخ:
خیر

من فقط نظرات شخصی خودم را که حاصل تجارب  ، مطالعات و قطعا سخنان بعضی از اهالی فرهنگ و فلسفه است را مینویسم . 
در این حوزه نه تحقیقی کرده ام نه خاصه پای صحبت متخصصین در این زمینه نشسته ام .

داخل پرانتز(هر وقت احساس کردید حوصله تون نمیکشه یا پرسشام فرسایش میآفرینن،میتونید از پاسخ دادن دست بردارید) 🌹 🌹 🌹 🌹

پاسخ:
من راحتم

درود

 

شکر که هنوز حوصله تون همراه است و راحتید...

 

+ چه علایمی را نشان فرسودگی و ناکارآمدی نظام آموزشی میدانید؟

(میخوایم از طریق اتیولوژی= تکنیک سبب شناسی؛ به علل فرسودگی و ناکارآمدی نظام اموزشی برسیم...موافقی؟)

اگه ممکنه علایم را برشمارید:

 

++ اگه از این بخش  خوشایند نیستید،میخواید پرسشا رو سوق بدم به پیشنهاد چهارمتون؟

پاسخ:
درود

سیستم آموزش و پرورش ما بسیار قدیمیست و با توجه به رشد علم و تکنولوژی باید سریعا مورد ارزیابی اصولی قرار بگیره .

بجای دانش آموز محور بودن سیستم بشدت معلم محور است و وقعی به نیازهای دانش آموزان گذاشته نمیشود .

تنبیه بدنی و تنبیه روانی هنوز در مدارس اجرا میشود .

دانش اموزان به جای پرسشگری به امر بری تشویق میشوند .

اصول تربیتی و روانشناسی کودک و نوجوان به هیچ عنوان در مدارس رعایت نمیشود .

بندرت از معلمان کارآمد استفاده میشود.

معلمان به لحاظ معیشتی تامین نبوده و مدام درگیر حل مشکلات مادی خود هستند .
دروس بشدت تئوریک و سنگین هستند .

به لحاظ عملی و آزمایشگاهی و کارگاهی بشدت دچار نقصان و کمبود است .
به جای تاکید بر کارآمدی دانش اموزان و استعداد یابی سیستم در حال تزریق مطالب بیهوده و خلاقیت کشی است .

تشویق جای چندانی در سیستم ندارد .
عمر دانش آموزان  در مدرسه تلف میشود و فرد فارغ التحصیل شده عموما بیسواد هستند و کارآیی خاصی هم ندارند در حالیکه سنین 6 تا 17 سالگی مغز بسیار توانمند بوده و در صورت آموزش و پرورش صحیح و اصولی افراد خلاق و کارآفرین زیادی خواهیم داشت .

هدف سیستم هر چه هست نه آموزش است و نه پرورش .
خانه از پایبست ویران است .

درود.

 

دوست گرامی،قدردان خرج دادن حوصله تون برای پاسخگویی هستم.

از مشارکت تون در فربهی بحث بغایت سپاسگزارم.

-در ضمن پاسخ به یکی از کامنتا،معلوم گشت که دانش آموخته رشته "مدیریت" هستید.اینک با توجه به این که دانش آموخته مدیریت هستید؛ به نظر شما برای رفع علایم فرسودگی و ناکارآمدی نظام آموزشی و شاداب سازی و چابک سازی آن؛ باید به " مدیریتِ آموزش" (= Management Of education) ، "مدیریت در آموزش" (= Management in education) و یا "مدیریت برای آموزش" (= Management for education) توسل جُست؟ و چرا؟

 

سه پرسش داخل پرانتز:(یک-آیا واژه مدیریت ،ترجمه مناسبی از واژه management است؟ دو- ریشه واژه managementچیست و چه معناست؟ و سه- واژه مدیریت از چه واژه ای مشتق شده است و به چه معناست؟)

 

باز از مشارکت تون در بحث تشکر می نمایم،دوست ارجمند.

پاسخ:
درود
من هم از حوصله ی شما در طرح پرسش سپاسگزارم .

البته این بحث نیست . شما میپرسید و من پاسخ می دم :))

حتی دیالکتیک هم نیست .
بیشتر شبیه امتحان و مصاحبه است . حالا اخر چه نمره ای بگیرم باید منتظر بود.


خیر من دانش اموخته مدیریت به آن معنا که شما برداشت کردید نیستم ولی سعی میکنم پاسخ شما را بدهم .
کامنت بعد و در اولین فرصت مقتضی ...

خواهش می کنم>

 

درست اشاره کردید،بیشتر به مصاحبه می ماند تا گفتگوی دیالکتیکی👌

البته شما هم می توانید بپرسید،منعی وجود ندارد.

 

شما خود استاد هستید،من کجا و دادن نمره به شما کجا؟؟ من دانشجویی بیش نیستم و هنوز الفبای علم آموزی را هجی می کنم>>

 

چون گفتید از نگاه مدیریتی می بینید،این طور فهمیدم که دانش آموخته مدیریت هستید...

 

لطف می کنید؛🌹🙏🌹🙏

پاسخ:
🍀🍀🍀

درود

 

دو هفته ایست که نیستید؟

امیدوارم این غیبت به خاطر تجربه لحظات شیرین و خوش باشد<>

پاسخ:
درود

ممنون از لطف شما

درود بر شما

 

به احتمال از پرسش هایم به شدت خسته شده ای که دیگر درصدد ادامه پاسخگویی برنمی ایید؟؟!!(خنده)

پاسخ:
خسته ام 
اما نه از پرسش های شما 

از زندگی

از اوضاع و احوال

از ناتدبیری ها

از ناملایمات

از مردم

از روزگار

از سیاستمدارای خودخواه و زیاده خواه

از اوضاعی که کرونا درست کرده

از چه؟

پاسخ:

از خودم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی