پست 0199
چون و چرا در کار دنیا
سعی در کنترل تمام اتفاقات
غفلت از سلامتی
غفلت از اینکه زندگی همین دم است و من هم مثل همه سهمی از آن دارم
آدم وقتی از خودش خسته میشه بدتر از وقتیه که از دیگران و شرایط خسته میشه ...
چون و چرا در کار دنیا
سعی در کنترل تمام اتفاقات
غفلت از سلامتی
غفلت از اینکه زندگی همین دم است و من هم مثل همه سهمی از آن دارم
آدم وقتی از خودش خسته میشه بدتر از وقتیه که از دیگران و شرایط خسته میشه ...
درود
-داخل پرانتز=( از نظرگاه بنده پرس و جو در خصوص سن،جنسیت،میزان تحصیلات،رشته تحصیلی،تاهل یا تجرد؛ جزو سوال های شخصی محسوب نمیشه!! اما پرسش هایی نظیر این که کجا بزرگ شدی، کدام دانشگاه تحصیل کرده ای، با کی ازدواج کردی،کجا زندگی میکنی،از همسرت راضی هستی،نام و نام خانوادگیت چیه،اسم همسرت چیه،شغلت چیه و الان کجا مشغولی،چندتا بچه داری و اسمشون چیه؛ جزو سوالای خصوصی محسوب میشه> در مجموع دونستن مواردی که ممکنه برای آدم دردسر تولید کنه،جزو سوالای خصوصیه ،مابقیش نه.
-لطف میکنید که میخواهید پاسخ مفصلی بدید.
-احساس کردم جزو معدود کسایی هستید که به دلیل آمادگی ذهنی میتونید به این پرسش پاسخ بدید یا پاسخ آماده دارید.
پاسخ به سوال شما
شما اگه عالی ترین مقام تصمیم گیر در کشور بودید؛ برای بهبودی حال ایران و مردمش چه می کردید؟
با توجه به شرایط فعلی :
1) سریعا منابع مالی مدیریت کرونا را تامین میکردم و با تشکیل یک تیم کاملا تخصصی و کارامد با برنامه ریزی و مدیریت بحران از ادامه قتل عام مردم و کادر درمان توسط کرونا جلوگیری می کردم.
2) با تشکیل یک تیم متشکل از افراد مجرب و متخصص در زمینه های اقتصادی سریعا برنامه کوتاه مدتی برای برون رفت از وضعیت کنونی اقتصادی مردم ، صنایع و تولیدنندگان ، کسب و کار ؛ اشتغال زایی و ...تهیه کرده و در اجرای درست ان نظارت میکردم .
3)با انواع فساد در دستگاههای دولتی و ارگانها بطور جد مبارزه کرده و مفسدان اقتصادی را بدون هیچ اغماضی محاکمه و ملزم به رد مال می کردم .
4)رئیس سازمان محیط زیست را از بین متخصصین دلسوز انتخاب کرده و یک تیم عالی متشکل از انواع تخصص های مربوط به محیط زیست تدارک می دیدم تا از نابودی اقلیم ایران جلوگیری کرده و برای احیا جنگل ها و مراتع و رودها و ... حتی الامکان هزینه میکردم .
5)سیستم آموزش و پرورش و اموزش عالی فرسوده و ناکارآمد را بطور کل عوض میکردم .
درود
بله درسته؛
لطف می کنید،منتظرم و مشتاقانه خواهم خواند.
خواهش می کنم.
در رابطه با محتوای پست:
آیا با آموزه های روانشناس و روانکاو انسان گرا؛ "ویکتور فرانکل" آشنایی دارید؟
اگر دارید؛یه بار دیگه آثارش رو نگاهی بیاندازید.اما اگه نه؛پیشنهاد میکنم یه توجهی بکنید؛شاید بکار آمد و بدرد خورد >
درود.
از دیدن پاسخ تون خرسند شدم.
برزگواری کردید.
لذت بردم.باز هم ممنون.
درود
دوست گرامی؛
اجازه دارم نسبت به 5 اقدام مطروحه پیشنهادی جنابعالی، اظهار نظر و یا پرسشی داشته باشم؟
درود.
سپاس از این که اجازه اظهار نظرراجع به پیشنهادات مطروحه دادید،ممنونم. 🌹 🌹 🌹
با اجازه میخواهم از پیشنهاد پنجم شما ،پرسش را بیآغازم:
:::پرسشم این که ذهن خلاق و فعال شما برای این که نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی را از فرسودگی و ناکارآمدی برهاند؛ چه برنامه عملیاتی ای را تدارک دیده؟
این برنامه عملیاتی تحول گرای شما شامل چه طرح ها،پروژه ها،اقدامات و فعالیت هایی است؟ و قرار کجا و چه وقت و توسط چه کسانی(شخصیت های حقوقی یا حقیقی) به اجرا دربیاند؟
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی،وزیر آموزش و پرورش و وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری؛منتظر دریافت برنامه تحول گرای شما هستند تا آن را بکار ببندند... برنامه تون چیست؟
ضمن سپاس از حوصله ای که به خرج میدید و برای پاسخگویی وقت میذارید.
پس::
-به نظر شما با تشکیل شورا یا تیم هایی مرکب از متخصصان تعلیم و تربیت می شود نظام آموزشی را متحول کرد؟؟
- در طرح شما جایی برای شورای مربوطه و دو وزیر مذکور نیست؟(منظورتون که دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری که نیست؟).به نظرتون سازوکار(مکانیزم) برنامه تون بدون اون سه نهاد مربوطه،قابلیت پیاده سازی خواهد داشت؟
-آیا تاکنون پای صحبت متخصصان تعلیم و تربیت نشسته اید؟ اگه بله، اون بزرگواران دلایل فرسودگی و ناکاآمدی نظام آموزشی را چه میدانن؟؟
-آیا تاکنون فرصت یافته اید نظام آموزشی دو کشور المان و ژاپن را از نظر بگذرانید؟
داخل پرانتز(هر وقت احساس کردید حوصله تون نمیکشه یا پرسشام فرسایش میآفرینن،میتونید از پاسخ دادن دست بردارید) 🌹 🌹 🌹 🌹
درود
شکر که هنوز حوصله تون همراه است و راحتید...
+ چه علایمی را نشان فرسودگی و ناکارآمدی نظام آموزشی میدانید؟
(میخوایم از طریق اتیولوژی= تکنیک سبب شناسی؛ به علل فرسودگی و ناکارآمدی نظام اموزشی برسیم...موافقی؟)
اگه ممکنه علایم را برشمارید:
++ اگه از این بخش خوشایند نیستید،میخواید پرسشا رو سوق بدم به پیشنهاد چهارمتون؟
درود.
دوست گرامی،قدردان خرج دادن حوصله تون برای پاسخگویی هستم.
از مشارکت تون در فربهی بحث بغایت سپاسگزارم.
-در ضمن پاسخ به یکی از کامنتا،معلوم گشت که دانش آموخته رشته "مدیریت" هستید.اینک با توجه به این که دانش آموخته مدیریت هستید؛ به نظر شما برای رفع علایم فرسودگی و ناکارآمدی نظام آموزشی و شاداب سازی و چابک سازی آن؛ باید به " مدیریتِ آموزش" (= Management Of education) ، "مدیریت در آموزش" (= Management in education) و یا "مدیریت برای آموزش" (= Management for education) توسل جُست؟ و چرا؟
سه پرسش داخل پرانتز:(یک-آیا واژه مدیریت ،ترجمه مناسبی از واژه management است؟ دو- ریشه واژه managementچیست و چه معناست؟ و سه- واژه مدیریت از چه واژه ای مشتق شده است و به چه معناست؟)
باز از مشارکت تون در بحث تشکر می نمایم،دوست ارجمند.
خواهش می کنم>
درست اشاره کردید،بیشتر به مصاحبه می ماند تا گفتگوی دیالکتیکی👌
البته شما هم می توانید بپرسید،منعی وجود ندارد.
شما خود استاد هستید،من کجا و دادن نمره به شما کجا؟؟ من دانشجویی بیش نیستم و هنوز الفبای علم آموزی را هجی می کنم>>
چون گفتید از نگاه مدیریتی می بینید،این طور فهمیدم که دانش آموخته مدیریت هستید...
لطف می کنید؛🌹🙏🌹🙏
درود
دو هفته ایست که نیستید؟
امیدوارم این غیبت به خاطر تجربه لحظات شیرین و خوش باشد<>
درود بر شما
به احتمال از پرسش هایم به شدت خسته شده ای که دیگر درصدد ادامه پاسخگویی برنمی ایید؟؟!!(خنده)
از زندگی
از اوضاع و احوال
از ناتدبیری ها
از ناملایمات
از مردم
از روزگار
از سیاستمدارای خودخواه و زیاده خواه
از اوضاعی که کرونا درست کرده
از چه؟
درود
گمان می کنم از این که ازتون سوال میشه؛خیلی احساس خوبی بهتون دست نمیده.اما به شدت وسوسه شدم که یه پرسش از محضرتون بپرسم،چون نوع جواب شما به این پرسش برام خیلی جالبه !! یعنی میخوام بدونم جوابتون چیه...
لذا از شما دعوت می کنم این پرسش را بخونید و اگه تمایل و رغبتی داشتید؛ پاسخ دهید:
شما اگه عالی ترین مقام تصمیم گیر در کشور بودید؛ برای بهبودی حال ایران و مردمش چه می کردید؟
لطفا فقط پنج اقدام اولویت دار را مورد به مورد نام ببرید و اگه هم دوست داشتید،راجع به هر مورد میتونید توضیح مختصری بدهید: