ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 0185

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۳:۳۵ ب.ظ

وقتی تله رهاشدگی دارید بین صمیمیت طلبی و صمیمیت گریزی در نوسان هستید! هم کشش زیادی برای رابطه عاطفی در خود احساس می‌کنید و هم چون از جدایی‌ها می‌ترسید از صمیمیت می‌گریزید! این وابستگی‌های شدید اول رابطه و سپس سرد شدن‌های بعدی، دیگران را هم از شما دور می‌کند!

چون همیشه در حال پیش‌بینی هستید که شما را ترک می‌کنند؛ پس دل به روابط ناپایدار می‌بندید تا سناریوی رها شدگی تکرار شود! روابطی که طرف مقابلتان در رابطه تاهل قرار دارد یا به شما همیشه خیانت می‌کند و یا گاهی هست و گاهی نیست! این روابط، مثل قطار شهر بازی ممکن است برایتان جذاب باشند اما باید به زودی از آنها پیاده شوید!

اتفاقا این روابط، بیشتر باعث تکرار تله‌ رهاشدگی شما می‌شوند؛ پس آنها را کنار بگذارید حتی اگر برایتان جذاب هم باشند! این روابط ناپایدار، چون آشنا با تله رها شدگی شما هستند برای شما جذاب‌تر هستند تا روابط پایدار؛ چون ذهن شما روابطی غیر از اینها را واقعی یا حتی عاشقانه نمی‌داند!

البته هر جذابیتی نشانه وجود تله نیست؛ بلکه باید آگاه باشید در چه شرایطی ارتباط برقرار می‌کنید! مخصوصاً وقتی که احساسات و یا هیجانات جنسی شما افراطی و خارج از کنترل شده‌اند! بهتر است ابتدای روابط عاطفی خود، با هزار دل، عاشق طرف مقابل نشوید و اجازه دهید عشق در مسیر شناخت بیشتر و واقعی‌تر در شما ریشه بدواند.

یک رابطه امن، پایدار و‌ متعادل از جهت هیجانی، بهتر نیست تا یک رابطه موقتی، بی‌ثبات و کاملاً هیجانی؟ دنبال روابط امن و پایدار باشید و نسبت به جدایی‌های موقتی و معمولی آن، واکنش تند نشان ندهید. اجازه دهید دیگران شما را آزادانه انتخاب کنند و از روی اختیار با شما باشند‌ و روزی که واقعاً خواستند دیگر کنار شما نباشند برای خود ارزش قائل شوید و آنها را با نتایج تصمیمشان رها کنید.

نویسنده: ادمین پیج

با ما به #روانشناسی_عزت‌نفس 🕊 بپیوندید ↙


Telegram: 🆔 @realitymind
Insta: instagram.com/reality.mind

نظرات  (۲)

مرسی :)

پاسخ:
خواهش میکنم

جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی