ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 0181

جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۴ ب.ظ

اغلب آدم ها یا در گذشته زندگی می کنند و یا با گذشته .

 

خوب یا بد من بیشتر گذشته را استثمار میکنم و فرصت زیادی برای به بردگی کشیدنم به او نمی دهم .

ولی من هم یک مشکل دارم و آن زندگی برای آینده است .

 

آینده ای که نبوده و نخواهد بود .

آینده نگری که به افراط کشید نتیجه اش شبیه همان زیستن در/ با گذشته است .

اکنون نقطه ی عطف منحنی زندگیست . قبل و بعد از آن نتیجه ی یکسانی دارد .

اتلاف زندگی !

 

نگرانی برای اینده چیزی نیست جز به پیشواز رفتن رنجی که نیست و خودمان خلق اش کرده ایم .

برنامه ریزی دقیق چیزی نیست جز گرفتن شانس هیجان از زندگی خودمان .

کمال طلبی چیزی نیست جز گرفتن لذت زندگی از خودمان .

و ترس نه تنها برادر مرگ که خود خود مرگ است . ترس در سکوت و موذیانه اکنون ما را نابود میکند .

ترس از شکست . ترس از رنج . ترس از واقعیت زندگی ...

 

تمرین میکنم . زیستن در اکنون را . حس بودن را .

 

امروز فهمیدم که عجیب برای خودم دلتنگم ... 

۹۹/۰۹/۱۴
ذهن خالی

یادداشت

نظرات  (۳)

اینده نگری رو قبلا یا شاید همین الان هم درگیرشم

بدترینش هم دقیقا گرفت شاد زیستن و نگرانی های بی دلیل هست

نوشته دقیقی بود

پاسخ:
 من از وسواس برنامه ریزی دقیق خیلی لطمه خوردم .
اتلاف وقت
ایجاد نگرانی
کمال گرایی
ضعیف شدن مدیریت بحران
محرومیت از لذت غیرمنتظره ها
و ...



ممنون . بیشتر روایت شخصی بود :)
۱۴ آذر ۹۹ ، ۱۷:۳۶ 👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...

بهترین روش برا زندگی اینه ک ن افراط داشتع باشی،ن تفریط!

 

اینک در گذشته زندگی نکنیم،اشتباهه!باید در این حد ک اشتباهات گذشتمون یادمون نرع تو گذشته زندگی کنیم

 

اینک در اینده زندگی نکنیمم ،اشتباهه.اینک هیچ جهت و هدفی نداشتع باشیم ،باعث میشع خودمونو ب کارایی مشغول کنیم ک هیچ سودی ندارن...

 

زندگی در حال ،با درنظر گرفتن گذشته و اینده مثمر ثمر خاهد بود...

 

نظر شخصیم بود و هر کسی ،طرز فکری دارع ،ولی بضی وقتا عقب کشیدن عز موضع خودمون با کمک گرفتن عز افکار بقیع امکان پذیرع:)

پاسخ:
کلیت چیزی که نوشتی درسته فقط بین زیستن در گذشته و درس گرفتن فاصله از زمین تا آسمونه .
مثل اینکه بگی فرد رویایی یا خیالباف همون فردی هست که توان رویابافی و خیالپردازی های خلاقانه داره .


و زندگی در اینده اساسا معنا نداره . اینده یک توهم هست .
برنامه ریزی برای اینده ملموس تر و البته مفیده بشرطی که افراط نکنیم .
چیزی که خطرناکه غرق شدن و چسبیدن به گذشته ای که داشتیم و آینده ایه که هرگز نخواهد بود .

بنظرم مطلب من برای شما رسا نبوده دوست باهوشم 
۱۵ آذر ۹۹ ، ۱۱:۲۶ 👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...

وقتی ادما دوس ندارن عز لاک خودشون بیان ،بیرون ،،حرفارو جوری ک با حالشون تطابق دارع متوجه میشن...

همین !جناب باهوش:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی