ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 0127

سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷ ب.ظ

 

what's up 

 

 

موارد زیادی پیش میاد که با افرادی از دوستان و همکاران و خانواده سعی میکنند که با تحریک احساسات ما عصبانی مون کنند .

به نظرم بجای رفتار واکنشی بهتره اول کمی مکث کنیم و یادمون بیاد که اگر مقابله به مثل کنیم دقیقا کاری را کردیم که او میخواد یعنی عصبی کردن ما تا از این طریق کنترل مون کنه و به چیزی که مد نظرش هست برسه و این اصلا عاقلانه نیست  .

و در مرحله ی دوم با آرامش توی چشمهای طرف نگاه کنیم و صریح و بدون حاشیه رفتن بپرسیم :

چیزی شده ؟! 

یا عبارتی مشابه تا فرد را خلع سلاح کنیم .

بدترین کار برخورد با سردی هست . همدلانه و بالغانه بپرسیم چیزی شده ؟ !

 

یکبار برای همیشه میفهمه که نمی تونه اینجوری خون شما را به جوش بیاره .

و حالا این شما هستید که دارید اوضاع را کنترل می کنید !

 

+بدترین تجارب من مربوط به زمان هایی بوده که بجای رفتار کنشی رفتار واکنشی داشتم . 

یعنی اجازه دادم طرف مقابل تعیین کنه که چطور عمل کنم !

 

نظرات  (۱)

درود

شاید برای شما پیش نیومده ولی گاهی لازمه رفتار واکنشی نشون داد

گاهی با خونسرد بودن به نتیجه نخواهیم رسید و باید جنگید

پاسخ:
 درود

واکنش مخربه .
من کنش را ترجیح میدم .
خیلی وقت ها از واکنشی عمل کردن ضرر کردم یا ضرر زدم .

سپاس از توجه شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی