ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 0115

سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۳ ب.ظ

 

به خودم وعده ی یک سفر به استان یزد را داده بودم . هر جور بود بالاخره به قولم عمل کردم .

من عاشق بومگردی های این استانم .

سفر به استان یزد یعنی قدم زدن در دل تاریخ ایران .

و دیدن جاهایی که دست بیگانه نرسیده و یا خیلی کم رسیده . 

مردمی آرام و متین که هنوز به اخلاقیات تا حدود زیادی پایبند هستند و میشه امنیت را تا حدودی از نزدیک لمس کرد .

من عاشق و شیفته ی معماری استان یزدم . بادگیرها ، سقف هاط گنبدی و آب انبارها ...

خانه های بزرگ و هشتی و صفه و شیشه های رنگی ...

حیاط های پر از درختان انار 

و ...

بعضی شهرها و استان ها صفای خاصی داره .

آرامش میخوای باید بری ارومیه .

تاریخ و هنر در دل کویر ؛ یزد و اصفهان .

غذاهای خوشمزه و سرسبزی استان گیلان

گرمی مهر استان کرمان و بوشهر

هر استانی فرهنگ و ویژگی خودش را داره .

من عاشق کویر و جنگلم .

همونطور که هم واگنر گوش میکنم و هم کانتری !

هم ایتالیا را دوست دارم و هم آفریقا !

راستی تا حالا شوشتر رفتید ؟ به طور دیوانه کننده ای زیباست . شهر آب و آبشار و پل و کانال و ... و بسیار محروم !

 

بومگردی : خانه های سنتی که مهمان می پذیرند . مثل خانه عطار میبد که 200 سال عمر داره و به حاکم شهر میبد تعلق داشته و در حال حاضر مالک اون آقای عطاری هست .

 

 

 

۹۸/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی