ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 089

جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۶:۲۶ ب.ظ

 

ترس برادر مرگه و دروغ نشانه ی ترس .

این یعنی دروغگوها هر لحظه میمیرن !

عادت کردند که دروغ بگن .

یک بار از یکی خواستم  منبع یا کتاب هایکوهایی که توی وبلاگ مینویسه را بگه . گفت از حافظه اش استفاده میکنه !

من بروی اون نیاوردم که داره دروغ میگه . یک دروغ احمقانه به یک دوست . 

حالم بد شد .

عصر اطلاعاته و ما در دنیای شیشه ای زندگی میکنیم. فقط یک ادم نادان چنین دروغی میگه . 

 

وبلاگ نویسی اصولی داره .

یا خودت مینویسی یا منبع را ذکر میکنی .

 

مدتی می اومد وبلاگم . نمیشد آدرس داشته باشه و نیاد ! مطمئن بودم که میاد . بعد از چند روز جوری برام پیام گذاشت که یعنی همین امروز اومدم وبلاگت و ...

یک روز گفت چند روز نیستم میرم شهرم در حالی که بود .

نوع دروغ هایی که میگیم هم نشان دهنده هوش ماست و هم ارزش ها و ناهنجاری های روانی ما را نشان میده .

من به همه میگم :

اگر دروغ میگن یک جور بگین که باور پذیر باشه و نه احمقانه که حس کنم با یک احمق طرفم که به شعور من هم توهین میکنه .

 

چه اشکالی داره اگر بگیم از فلان کتاب یا سایت دارم هایکو ها را مینویسم .

چه اشکالی داره که بگیم مدتیه دارم میخونمت چون برام جالبه یا دلتنگ بودم . 

چه اشکالی داره بگیم ببین مدتی میخوام تنها باشم یا روزه ی سکوت گرفتم یا اصلا مدتی میخوام از تو پرهیز کنم .

صداقت بهترین سیاسته و سیاستمدارها آدم های باهوشی هستند .

من مطمئنم که EQ خیلی بیشتر به درد ما میخوره تا IQ . ضمن اینکه هوش اجتماعی را میشه با ممارست بالا برد .

دروغ هایی که در اونها نفع شخصی و فریب و کلاهبرداری نیست نشانه ی عدم اعتمادبنفس و عدم عشق به خود هست .

بخیل نباشیم . کمال طلب نباشیم . خودمون را دوست داشته باشیم .

تایید طلب نباشیم . 

وقتی اعتمادبنفس داشته باشیم و خودمون را دوست داشته باشیم هر زمان که سراغ دوستی بریم و اون نخواد ما را ببینه یا باهامون حرف بزنه با خودمون میگیم :

حتما حوصله نداره

اتفاقی براش افتاده

سرش شلوغه

و ...

اما اگر فاقد عشق به خود باشیم میگیم :

من مزاحمم

از من خوشش نمیاد

من اضافی ام

و ...

در نتیجه رابطه را خراب میکنیم .

مگه میشه کسی را که خودش را دوست نداره دوست داشت ؟

ما که مادر هم نیستیم ! فقط مادرها این مدلی هستند و عشق بی قید و شرط دارن .

+علت اغلب رفتارهای آدما خودشون هستند و نه ما .

یعنی اگر کسی بیخودی سرت داد میزنه مشکل عصبی بودن خودشه نه بد بودن تو .

اگر همسایه بهت اخم میکنه . علت رفتار و مشکل درونی خودشه و تو هیچ مشکلی نداری .

مگر موارد خاص .

پس احمق نباشیم و بخاطر رفتار دیگران به خودمون عیب نچسبونیم !

++دروغ خط قرمز منه . 

لازم باشه دروغ بگین 

برای نجات جان خودتون یا کسی و یا موارد خطر

برای حفظ حریم وقتی یک آدم بی ربط و فضول میخواد دردسر درست کنه

به هر حال دروغی که به کسی و چیزی صدمه نزنه و جنبه ی حفاظتی داشته باشه .

اما دروغ احمقانه فقط به رابطه و وجه ی شخصی ما صدمه میزنه .

بهای دروغگویی را دیر یا زود میپردازیم همونطور که صداقت ما حاصل خودش را درو میکنه .

حتی آدمای دروغگو هم صداقت را تکریم و تحسین میکنند .

البته صداقت و نه سادگی !

۹۸/۰۶/۲۲

نظرات  (۲)

۲۲ شهریور ۹۸ ، ۱۹:۰۸ 👑هــَمــٰزاٰدِ نــــیلـــگــونـــــ ...

اینک گفدی[کمال طلب نباشیم]رو موافق نیسدم، ما ادما ذاتن کمال گرا و طلبیم..

 

ولی بقیع ی تکستت عالیه!

پاسخ:
 مقاله

این مقاله را بخون دوست من .

جالب بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی