ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

ذهن خالی

! مراقبه هایم را مینویسم پس هستم

آدرس های تبلیغاتی در کامنت ها نمایش داده نخواهد شد .
با احترام


آن روزها رفتند
آن روزها مثل نباتاتی که در خورشید می پوسند
از تابش خورشید پوسیدند

آن روزها / فروغ فرخزاد

دنبال کنندگان ۱۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پست 0123

دوشنبه, ۲ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۳۶ ق.ظ

 

 

استفاده از خشونت تحت عنوان دفاع از خود امری خطرناک است. اولاً: به فراموشی هدف اصلی منتهی می شود. ثانیاً: هیچ مسئله ای را حل نخواهد کرد و بر زنجیره خشونت خواهد افزود.

مارتین لوتر کینگ:

✅«افراد زیادی هستند که صادقانه مسئله دفاع از خود را مطرح می کنند....سازماندهی جنبش بر مبنای اندیشه دفاع از خود، امری خطرناک است. میان خشونت به منظور دفاع از خود و خشونت مهاجمانه مرزی بسیار باریک و شکننده وجود دارد. اگر خشونت را به عنوان حتی وسیله ای برای دفاع از خویش بپذیریم، آن گاه این خطر جدی وجود خواهد داشت که هدف و مبارزه اصلی، به هنگام غلبه احساس، تحت عنوان دفاع از خود فراموش شود...خشونت، حتی به شکل دفاع از خود، بیش از آنکه مسئله ای را حل کند بر مسائل خواهد افزود. فقط پرهیز از نفرت و کشتار است که می تواند به زنجیره خشونت در دنیا پایان دهد و ما را به سوی جامعه ای که انسان ها بدون احساس ترس در آن قادر به زیستن با یکدیگر هستند راه بَرَد.»(مارتین لوتر کینگ، ابوبی، اکتبر ۱۹۶۶).
 


@sahaja_yoga

نظرات  (۱)

💖💖

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی